Již dnes jsme připraveni na zítřek.

eMobility v Mercedes‑Benz Trucks

Již dnes jsme připraveni na zítřek.

Vítejte ve světě změn: Přechod na eMobility způsobuje revoluci v celém odvětví. Snížené emise, nižší provozní náklady, tichá a komfortní jízda – akumulátorová nákladní vozidla jsou budoucností přepravy. Abychom ji mohli úspěšně utvářet, již dnes nastavujeme správný směr. A pomáháme našim zákazníkům využívat příležitosti budoucnosti ve svůj prospěch.

eMobility – jak to začalo?

Od výzkumu k výrobě.

Začalo to jako výzkumný projekt týkající se alternativních pohonů a možností využití vodíku a baterií. Ale co tehdy bylo pouhou teoretickou laboratorní prací, je již dnes na silnici realitou: V roce 2016 jsme představili náš první prototyp nákladního vozidla na elektrický akumulátor. V roce 2021 následoval eActros 300/400, který se osvědčil v praxi. V roce 2022 se objevil eEconic, náš elektrifikovaný nákladní vůz pro městské použití. S modelem eActros 600 jsme roku 2023 podnikli další významný krok směrem k akumulátorově elektrické přepravě. 

V roce 2025 přesvědčil eArocs 400 v tichém a lokálně CO2 neutrálním provozu v městské stavební dopravě. Kromě toho nový eActros 400 rozšiřuje rodinu eActros a otevírá řadu dalších možností pro distribuční dopravu se sníženými emisemi CO2. Tím rozšiřuje portfolio vozidel, u kterého také vy najdete vhodné řešení pro svou cestu do udržitelné, elektrifikované budoucnosti.

Jaká je naše vize?

Společně do budoucnosti.

Zákazníci Mercedes‑Benz Trucks, jako jste vy, zajišťují spolehlivou, bezpečnou a efektivní přepravu po celém světě. Díky tomu jsme důležitou součástí společnosti a máme velkou odpovědnost. Protože potřeba udržitelné přepravy rychle roste. Naším jasným cílem je zaujmout vedoucí roli v transformaci odvětví. Zcela ve smyslu průkopnického ducha, který nás jako vynálezce automobilu pohání vpřed.

Electrified

1. série: Challenge accepted

Firmu Logistik Schmitt z Bietigheimu podporují na její cestě k eMobility první díly zcela nového seriálu Electrified. Jako zkušební partner společnosti Mercedes‑Benz Trucks se firma každý den potýká s novými výzvami, od infrastruktury přes náklady až po skepsi ze strany řidičů. Přesto Rainer Schmitt říká: „Challenge accepted!“ Dokáže podnik překonat tu spoustu překážek a dokonce nadchnout řidiče pro novou technologii?

Otázky na téma eMobility

Co vás zajímá

Přechod na nové technologie je obvykle spojen s velkými výzvami, řadou nejistot a někdy i s předsudky. Naši odborníci na elektromobilitu zde odpovídají na vaše nejčastější dotazy.

„Chceme, aby se naši zákazníci zabývali tématem napájecího zařízení, a vybízíme je, aby zohlednili všechny aspekty v rané fázi. Mezi důležitá témata patří například kapacita sítě a doba potřebná k plánování dodávky elektřiny a dokončení výstavby napájecího zařízení."

„Chladno a nízké teploty mají negativní vliv na dojezd eTrucku. Proto provádíme rozsáhlé testy, například v severních oblastech Finska, při teplotách až do mínus 25 stupňů. Máme také systém řízení akumulátoru, který po celou dobu provozu udržuje teplotu akumulátoru na správné úrovni.1

„Plánujeme, že akumulátory eActrosu 600 bude možné nabíjet na nabíjecí stanici s výkonem přibližně jeden megawatt z 20 % na 80 % za dobu asi 30 minut.2

„Stejně jako naše nákladní vozidla se vznětovým motorem splňují i naše nákladní vozidla s elektrickým pohonem na baterie bezpečnostní požadavky. Provádíme s nimi například i nárazové testy. Máme také bezpečnostní koncepci akumulátoru, která například monitoruje teplotu akumulátoru po celou dobu provozu nákladního vozidla. Pro další zvýšení bezpečnosti jsou naše eTrucky samozřejmě vybaveny také našimi komplexními asistenčními systémy řidiče, jako je například Active Brake Assist3.“

„Někdo by si mohl myslet, že je to prázdné místo, ale ve skutečnosti tomu tak není. Je zde umístěna naše skříň klimatizace, ve které jsme efektivně využili prostor například pro umístění čerpadel, kompresorů a řídicích jednotek."

„Znějí skvěle. Nainstalovali jsme akustický výstražný systém vozidla, který vytváří umělý zvuk, a díky němuž je nákladní vozidlo pro své okolí nápadné, zejména při nižších rychlostech."

Mohlo by vás také zajímat:

Charged to change.

Charged to change

Dobré poradenství při vstupu do eMobility.

Řešení nabíjení pro vaše podnikání

In charge for a new era.

In charge for a new era

Na vyobrazeních a v textech mohou být uvedeny také příplatkové výbavy a příslušenství, které nejsou součástí standardní dodávky. Poskytnutá vyobrazení jsou jen příklady a neodráží skutečný stav originálních vozidel. Vzhled originálních vozidel se od těchto vyobrazení může lišit. Změny vyhrazeny. Vyobrazení a texty mohou obsahovat také typy, služby pro zákazníky, služby a výrobky, které nejsou v jednotlivých zemích nabízeny.

Daimler Truck AG, jako mezinárodně působící společnost, považuje rovné příležitosti, rozmanitost, otevřenost a respekt za základní hodnoty. To ukazujeme tím, jak myslíme, jednáme a komunikujeme. Všechny zvolené výrazy zahrnují samozřejmě všechna pohlaví a všechny identity.

1 Dojezd byl zjištěn interně za specifických zkušebních podmínek po předběžné přípravě s tahačem 4x2 s celkovou hmotností soupravy 40 t při venkovní teplotě 20 °C, při nasazení v dálkové dopravě, a může se lišit od hodnot zjištěných podle nařízení (EU) 2017/2400.

2 Na základě interních simulací, protože závazný a jednotný standard Megawatt Charging System (MCS) je v současné době ještě ve zpracování.

3 Asistenční systémy mohou řidiče pouze podporovat. Odpovědnost za bezpečné řízení vozidla nese i nadále v plném rozsahu řidič.